lördag, februari 10, 2007

Att vara student

Nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg och jag kan förklara det med ett ord: STUDENT. Att vara student innebär att en har höga krav på sig. För att senare kunna ha en chans på arbetsmarknaden behöver ens meritlista stå ut från mängden, och då menar jag inte i färg eller form utan i spetskvalitéer, social kompetens, erfarenheter och en bra utbildning med goda resultat. För att uppnå allt detta måste man som student ”jobba häcken av sig”. Jag tänker mycket på min karriär, på mina mål och hur jag ska uppnå dessa och försöker att göra mitt allt. För närvarande har jag 190 högskolepoäng och snart två examina, är engagerad i studentkåren och Röda Korset, organiserar arbetsmarknadsdagen på universitetet och sitter i olika nämnder och råd och emellanåt arbetar jag på biblioteket. Jag har små förväntningar på framtiden men vill oerhört mycket och långt. Att vara student tar upp alla min tid och jag försummar mycket runt omkring, allt jag hoppas på är att allt detta slit leder dit jag vill, till toppen.

Inga kommentarer: