fredag, november 09, 2007

Mc Donalds och Svett

Svetten rinner ner for alla kroppsdelar men det ar anda behagligt ute. For ungefar tva timmar sedan blev jag upphamtad vid flygplatsen i Dar es Salaam och sitter nu pa ett katolskt gesthouse och vantar in resan till Ilembula i morgon bitti 6.30. Jag var ut pa en promenad och motes av en tandlos kvinna som skrek och kastade stennar pa, vad jag tror var, hennes pojkvan medan sonen stod brevid och tittade pa. Nagra steg senare traffade jag pa nagra killar som tyckte att de skulle fa folja med mig till Ilembula. Jag tackade vanligt men bestamt nej.

Jag hade ingen drom start pa resan igar. Nar jag anlande pa Arlanda var mitt flygplan installt. Efter manga minuter i ko fick jag veta att det berodde pa de beromda Dashplanen och att jag skulle fa aka med ett annat flyg en timme senare. Fosta stopp blev Osterike och Wien, darefter Doha i Qatar. Pa planet till Doha satt jag bredvid en ryss som inte kunde engelska och som bestamde sig for att ga pa toaletten nar planet stod pa stratbanan. Pa andra sidan om mig satt en japan med tva mobiltelefoner sm han satte pa sa fort vi kom upp i luften. Flygplatsen i Doha lag mitt inne i staden och fran fonster skymtade Pizza Hut och Mc Donald, jippi vad exotiskt tankte jag.

Nu ska jag satt mig i skuggan och lasa 1984, for att sedan avnjuta min forsta maltid har i Tanzania. Det blir en tidig kvall eftersom jag maste upp 5.20 imorgon. Det blir sju timmar skumpandes pa en buss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du hittat fram tillslut! Alltid trevligt med mystiska flygstolsgrannar!

Hoppas att bussresan går bra!

Kram kram