söndag, juni 07, 2009

Demokrati in på bara skinnet!

Det är helt klart inte den mänskliga integriteten som moderaterna vill skydda då de i ett sista krampaktigt försök att vinna röster ringer upp väljare. Vid två tillfällen under dagen har jag missade telefonsamtal från ett okänt nummer och en notis från min telefonsvarare att ringaren lämnat ett meddelande. Då jag ringde upp telefonsvararen möts jag av Carl Bildts röst som maler fram: Såklart att rösta moderat och kryssa på din kandidat!

Att få ovälkommen valreklam på min telefonsvarare, som jag måste betala för att lyssna av, är ett rejält steg över integritetsgränsen. Det är ett intrång i mitt liv. Jag har redan lagt min röst, och tur är väll det för aldrig har jag varit med om något så avtändande som Carl Bildt som uppmanar mig att rösta på moderaterna.

1 kommentar:

Mona sa...

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, du får förlåta mig men ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, jag kunde inte låta bli, ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha, stackars Carl Bildt, ha ha ha ha ha ha ha ha ha